Friday, February 15, 2013

Aku Bukan Siapa-siapa


Aku bukan seorang ilmuwan agama,
Aku bukan seorang ahli tabligh,
Aku bukan seorang tahfiz,
Aku bukan seorang pendakwah agama,
Aku bukan seorang ahli masjid,
Aku bukan makmum masjid yang istiqamah,
Aku tidak miliki ciri-ciri seorang Imam yang dicari oleh seorang Zaujah……

Yang aku ada hanya Solat lima waktu dan Al-quran.

Kerana itu, aku tak layak meminta seorang Zaujah yang sempurna.
Tak perlu yang terlalu sempurna seperti Zulaikha,
Tak perlu yang terlalu setia seperti Khadijah,
Tak perlu yang terlalu sempurna akhlaknya,
Tak perlu yang terlalu melayan kerenah Imamnya,
Tak perlu yang terlalu bertutup litup penampilannya.

Kerana aku sedar siapa aku
Cukuplah hanya sebagai peneman dunia dan akhirat.
Aku malu untuk meminta-minta padaMu, Ya Allah.....

Shin Chan :  dah,x payah sedih sangat...jom solat  ^_^

PenCherry : Menadah tangan sebanyak 5 kali sehari pun aku terasa sangat malu padaMu Ya Allah. Aku sangat jauh dari mukmin kesayanganMu.

No comments:

Post a Comment

Pelawat Ladang Cherry